Jak zabezpieczyć podwozie samochodu przed rdzą?



Ikona antykorozja

Rdza od zawsze jest sporym problemem dla właścicieli samochodów. Spotykamy się z nią nie tylko w starszych samochodach. Nowe samochody mają fabryczne zabezpieczenia antykorozyjne jednak i one po jakimś czasie przestają spełniać swoją funkcję. W dzisiejszym artykule omówimy sposób zabezpieczenia podwozia samochodu przed rdzą.

Z pewnością w naszym klimacie auta są szczególnie narażone na działanie korozji. Zimą samochody często mają styczność z wodą, solą i środkami rozpuszczającymi lód, a taka mieszanka znacznie przyspiesza procesy korozji. Dodatkowo zbrylony lód, drobne kamienie powodujące uszkodzenia i pęknięcia fabrycznej ochrony antykorozyjnej podwozia. Gdy wilgoć dostanie się do niezabezpieczonego metalu powstanie pierwsze ognisko rdzy. A stąd już prosta droga do zniszczenia podwozia i powstania kosztownych i trudnych do usunięcia szkód.


Powłoka antykorozyjna Elastometal

Podwozie zabezpieczone farbą antykorozyjną Elastometal.


Jak zabezpieczyć auto przed rdzą?


Bardzo ważne jest aby ochronę antykorozyjną samochodu zacząć jak najwcześniej. Najlepiej jeszcze zanim pojawi się korozja. Jednak jeżeli już pojawiły się pierwsze ogniska rdzy sytuacja nie jest beznadziejna. Najważniejsza w tym wypadku jest odpowiednia powłoka antykorozyjna, która powstrzyma dalszy rozwój ognisk rdzy.


Jak nałożyć powłokę antykorozyjną?


Aby powłoka antykorozyjna była skuteczna, musi być szczelna i gruba ale także elastyczna, dzięki czemu nie będzie pękać oraz uniemożliwi ponowny kontakt podwozia z wodą i powietrzem, przez co rdza nie będzie się rozwijać. Taką powłokę możemy także zastosować na istniejące ogniska rdzy, bez konieczności piaskowania – odcinając tlen i wodę od ogniska rdzy, zapobiegniemy jej dalszemu rozwojowi.

Jako powłokę antykorozyjną polecamy zastosowanie farby na rdzę Elastometal. Zastosowanie powłoki antykorozyjnej Elastometal jako zabezpieczenia wcześniej wyczyszczonego podwozia jest bardzo proste.


1. Przygotowanie podwozia


Podłoże należy oczyścić mechanicznie (np. szczotką) z wszelkiej luźnej korozji i luźnych powłok malarskich. Następnie należy zmyć podłoże ciepłą wodą z detergentem (np. płyn do mycia naczyń) w celu pozbycia się tłuszczu a następnie bardzo dokładnie i obficie spłukać wodą – aby pozbyć się resztek detergentu. Pozwalamy powierzchni porządnie wyschnąć.
Jednak dla najlepszych efektów zalecamy zmycie podłoża za pomocą myjki ciśnieniowej, pod ciśnieniem minimum 300 barów. Jest to najskuteczniejsza metoda przygotowania podłoża.
Uwaga! Do czyszczenia nie zalecamy używania rozpuszczalników.



Skorodowane podwozie samochodu

Korozja progu samochodu

Przed nałożeniem powłoki antykorozyjnej podwozie należy dokładnie wyczyścić.


2. Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia


Przed aplikacją farbę na rdzę Elastometal należy dokładnie wymieszać. Produkt jest gotowy do użycia, nie wymaga rozcieńczenia. Farbę należy nanosić pędzlem w 3 warstwach przy zużyciu ok. 250 g/m².

Istnieje również możliwość aplikacji farbę na rdzę Elastometal za pomocą natrysku bezpowietrznego.

Do aplikacji farby Elastometal przy użyciu natrysku bezpowietrznego zalecamy następujące dysze:

  • dysza 17 dla wykonawców znających produkt,
  • dysza 15 dla wykonawców zaczynających pracować na produkcie.

Ze względu na bardzo wysoką gęstość, farba Elastometal nie jest przeznaczona pod aplikację natryskiem powietrznym.

Podczas aplikacji należy zwrócić szczególną uwagę na miejsca skorodowane oraz trudno dostępne, w których może się zatrzymywać woda.


Uwagi:

W wilgotnych i chłodnych warunkach zalecane jest odczekanie 24 godzin pomiędzy aplikacją kolejnych powłok. Wysychanie farby na rdzę Elastometal zależy od temperatury, wilgotności i wiatru. W warunkach szybkiego schnięcia jest możliwe nałożenie dwóch powłok w jeden dzień – po upływie min. 3 godzin.

Elastometal posiada bardzo dużą siłę krycia, dlatego w celu ułatwienia aplikacji odpowiednio grubej powłoki zalecamy aplikowanie produktu w kontrastowych kolorach.

 


Elastometal pierwsza warstwa

Elastometal po aplikacji pierwszej warstwy

Pierwsza warstwa Elastometal.


Elastometal druga warstwa

Elastometal po aplikacji drugiej warstwy

Druga warstwa Elastometal w kontrastowym kolorze.


Elastometal trzecia warstwa

Elastometal po aplikacji trzeciej warstwy

Podwodzie zabezpieczone powłoką antykorozyjną Elastometal nałożoną pędzlem.


Takie zabezpieczenie podwozia z pewnością powstrzyma rozwój korozji i pozwoli na wydłużenie czasu eksploatacji samochodu. W razie jakichkolwiek pytań lub uwag, zachęcamy do podzielenia się nimi w komentarzach oraz zapraszamy do kontaktu.





Zobacz także film : „Malowanie skorodowanej stali w warunkach przemysłowych. Bez piaskowania.”


Elastyczna farba antykorozyjna Elastometal