Jaka farba do zabezpieczenia podwozia auta?



Ikona antykorozja

Zewnętrzne warunki atmosferyczne, opady, sól drogowa – te czynniki powodują, iż podwozia naszych samochodów potrzebują zabezpieczenia przed korozją.

Czym powinna charakteryzować się farba do zabezpieczenia podwozia samochodu?

Jest kilka ważnych czynników, którymi powinniśmy się kierować wybierając powłokę do zabezpieczenia podwozia:

  • wysoka elastyczność
  • łatwość aplikacji w miejscach trudno dostępnych (aplikacja pędzlem)
  • możliwość aplikacji na skorodowane, ręcznie oczyszczone powierzchnie, bez konieczności piaskowania
  • odporność na zmienne warunki atmosferyczne (opady, różnice temperatur etc.)
  • grubość aplikowanej powłoki (im grubsza powłoka, tym lepiej odcina warunki atmosferyczne)


Farby alkidowe, akrylowe, poliuretanowe czy epoksydowe tworzą z reguły zwarte, sztywne powłoki. Podczas ruchu, podwozie samochodu pracuje. Sztywne powłoki mogą pękać i odpryskiwać w takich warunkach. Ponadto, w większości przypadków farby powinny być aplikowane na czystą lub wypiaskowaną stal, co może być problematyczne w sytuacji zabezpieczania podwozia samochodu.

Ciekawym rozwiązaniem jest technologia bazująca na kopolimerach styrenowo-akrylowych, wzbogacanych pigmentami antykorozyjnymi. Takie farby charakteryzują się bardzo wysoką, trwałą elastycznością, dzięki czemu powłoka podąża za ruchami konstrukcji podwozia. Fosforan cynku stosowany jako pigment antykorozyjny, zapewnia dobrą ochronę stali przed korozją.


Powłoka antykorozyjna Elastometal

Próg samochodu zabezpieczony farbą antykorozyjną Elastometal.



Jeśli do tej pory nie zwracałeś uwagi na stan podwozia swojego samochodu, warto abyś to zrobił. Producenci samochodów przywiązują dużo mniejszą wagę do zabezpieczenia niewidocznego podwozia samochodu. Również bardzo rzadko sprawdzamy stan podwozia przy zakupie używanego samochód. Przy nowych samochodach zabezpieczenie antykorozyjne jest skuteczne jedynie na okres gwarancji.

Jedną z farb antykorozyjnych, która świetnie sprawdzi się do zabezpieczenia podwozia samochodu jest farba na rdzę Elastometal.


Jest to produkt jednoskładnikowy, bazujący na kopolimerze styrenowo-akrylowym i fosforanie cynku. Farba tworzy trwale elastyczną, odporną na uderzenia, powłokę, która ogranicza dostęp powietrza oraz wilgoci i tym samym zatrzymuje rozwój korozji. Półpłynna konsystencja farby pozwala uzyskać grubo-powłokowe zabezpieczenie stali. Łączy właściwości podkładu i nawierzchni, przez co nie ma konieczności stosowania innych produktów, co w znacznym stopniu ogranicza koszty konserwacji oraz wpływa na skrócenie czasu pracy. Podłoże przed aplikacją nie wymaga piaskowania. Ręcznie oczyszczona i odtłuszczona stal, nawet bardzo mocno skorodowana, może być zabezpieczona przy użyciu tej farby.


Bez piaskowania:
aplikacja bezpośrednio na oczyszczone zardzewiałe podłoża lub dobrze przylegające stare powłoki malarskie, co wydatnie wpływa na zmniejszenie kosztów i czasu przestoju.

Ikona bez łączeń

Doskonała przyczepność:
do różnych metali gwarantuje wysoką skuteczność oraz uniwersalność. Dzięki tak dobrej przyczepności, farba może być stosowana zarówno jako podkład, jak i nawierzchnia.

Doskonała ochrona przed korozją:
unikalna formuła, pozwala na uzyskanie długoletniego zabezpieczenia w agresywnej atmosferze przemysłowej (C5 High).

Długoletnia ochrona:
długotrwałe (15-25 lat) zabezpieczenie. Dzięki bardzo wysokiej przyczepności i odporności na warunki zewnętrzne, farba nie łuszczy się i nie odspaja z upływem czasu.


Jak przygotować podwozie przed aplikacją farby RD-Elastometal?


Przed aplikacją podłoże należy przygotować do stopnia St2 lub Sa2, czyli na powierzchni nie może być oleju, smaru, pyłu, słabo przylegającej rdzy lub zendry, luźnych powłok malarskich i obcych zanieczyszczeń. Czyszczenia można dokonać przy użyciu narzędzi ręcznych (skrobanie, szlifowanie, szczotkowanie). Wyczyszczone podłoże należy odtłuścić za pomocą ciepłej wody z dodatkiem ogólnodostępnego, neutralnego detergentu (np. płynu do mycia naczyń). Następnie dokładnie spłukać wodą aby pozbyć się resztek detergentu i pozostawić do pełnego wyschnięcia. Po wyschnięciu podłoża można przystąpić do aplikacji farby Elastometal.

Uwaga: Do odtłuszczania nie zalecamy używania rozpuszczalników. Jeśli jednak rozpuszczalnik został użyty, to przed aplikacją farby powierzchnię należy bardzo dokładnie umyć wodą z detergentem.

Przy większych pracach oraz gdy mamy utrudniony dostęp skorodowanych powierzchni, rekomendujemy zmycie podłoża za pomocą myjki ciśnieniowej z rotacyjną dyszą pod ciśnieniem min. 300 barów. Użycie tego sposobu umożliwia usunięcie luźnej rdzy oraz luźnych powłok malarskich. Pozostawia podłoże czyste, stabilne, gotowe do malowania.

W razie potrzeby, warto również przejrzeć ofertę ręcznych myjni samochodowych, które mogą posiadać usługę mycia podłoża w celu przygotowania pod malowanie.


Zobacz także film : „Malowanie metalu, stali bez piaskowania – usuwanie luźnej rdzy, korozji myjką ciśnieniową”



W jaki sposób aplikować farbę do podwozia RD-Elastometal?


Przed użyciem farbę na rdzę Elastometal należy dokładnie wymieszać. Nie zalecamy rozcieńczania farby, gdyż pogarsza to właściwości antykorozyjne powłoki. RD-Elastometal posiada bardzo dużą siłę krycia, dlatego w celu ułatwienia aplikacji odpowiednio grubej powłoki zalecamy aplikowanie produktu w kontrastowych kolorach.


Narzędzia do aplikacji farby Elastometal:

Ikona posadzki

Ikona posadzki


Zalecanym narzędziem do aplikacji w przypadku malowania podwozia jest pędzel lub natrysk bezpowietrzny.

Do aplikacji farby Elastometal przy użyciu natrysku bezpowietrznego zalecamy następujące dysze:

  • dysza 17 dla wykonawców znających produkt,
  • dysza 15 dla wykonawców zaczynających pracować na produkcie.

Ze względu na bardzo wysoką gęstość, farba nie jest przeznaczona pod aplikację natryskiem powietrznym.

Elastometal przy aplikacji pędzlem/wałkiem pozostawia trochę nierówną powierzchnię (ślady zaciągnięć pędzla). Efekt ten jest niewidoczny z kilku metrów. Jeżeli wymagane jest uzyskanie gładkiej powłoki, zalecamy nakładać farbę na rdzę Elastometal za pomocą napędu hydrodynamicznego.

Poniższe zdjęcia przedstawiają etapy aplikacji farby antykorozyjnej Elastometal. Produkt został nałożony za pomocą pędzla, w trzech kontrastujących kolorach.


Skorodowane podwozie samochodu

Korozja progu samochodu

Skorodowane podwozie samochodu.


Elastometal pierwsza warstwa

Elastometal po aplikacji pierwszej warstwy

Podwozie pomalowane pierwszą warstwą Elastometal.


Elastometal druga warstwa

Elastometal po aplikacji drugiej warstwy

Druga warstwa Elastometal w kontrastowym kolorze.


Elastometal trzecia warstwa

Elastometal po aplikacji trzeciej warstwy

Trzecia, ostatnia warstwa farby antykorozyjnej Elastometal w kolorze czarnym.


W razie pytań, skontaktuj się z nami.

 

Zobacz filmy z aplikacji farby Elastometal:

„Farba na rdzę – profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne”

„Malowanie skorodowanej stali w warunkach przemysłowych. Bez piaskowania.”

 

Elastyczna farba antykorozyjna Elastometal

Elastyczna farba antykorozyjna Elastometal

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *