Farba do mostów - antykorozyjne zabezpieczenie skorodowanych mostów

System certyfikowany przez IBDiM - posiada Krajową Ocenę Techniczną (KOT)

System antykorozyjny Elastometal + Monoguard to kompletne rozwiązanie przeznaczone do długotrwałego zabezpieczenia skorodowanych konstrukcji stalowych – w tym mostów, słupów i elementów infrastruktury - narażonych na wyjątkowo trudne warunki atmosferyczne.

System łączy funkcję skutecznej bariery antykorozyjnej z estetycznym i odpornym wykończeniem. Tworzy wodoszczelną i elastyczną powłokę, która ogranicza dostęp powietrza i wilgoci do podłoża i trwale zatrzymuje rozwój korozji - także w przypadku aplikacji prosto na rdzę.

Elastometal + Monoguard to rozwiązanie nowoczesne, bezpieczne i przyjazne środowisku. Obie farby charakteryzują się niską zawartością LZO. Spełniają wymagania międzynarodowych standardów zrównoważonego budownictwa LEED 2009 oraz LEED v4. Posiadają atesty PZH.

System do odnowy mostów certyfikowany przez IBDiM - z Krajową Oceną Techniczną

Dzięki certyfikacji IBDiM i Krajowej Ocenie Technicznej system spełnia wymogi formalne dla stosowania w infrastrukturze publicznej.

System do odnowy mostów odporny na ciężkie środowisko - do C5 High

System może być stosowany w ciężkim środowisku przemysłowym i morskim. Skuteczność udowodniona w badaniach niezależnego laboratorium COT (sprawdź certyfikat).

Minimalne przygotowanie podłoża do St2 lub Sa2

System nie wymaga piaskowania podłoża. Wystarczy minimalne przygotowanie powierzchni (St2 lub Sa2). Doskonale przylega do większości podłoży.

System do odnowy mostów - szybki i łatwy w aplikacji

Jednoskładnikowe farby, szybki czas aplikacji i uproszczone przygotowanie podłoża pozwalają znacznie skrócić czas realizacji i obniżyć koszty całego przedsięwzięcia.

Farba antykorozyjna do mostów

Monoguard, także w systemie z Elastometal, został wybrany do zabezpieczenia jednego z najdłuższych mostów w Europie!

Renowacja mostu nad Sundem, łączącego Danię ze Szwecją, zaczęła się wiosną 2020 r. A zakończyć się ma w roku 2032. Powierzchnia malowana: 300 000 m2.

więcej o projekcie

SYSTEM CERTYFIKOWANY ISO 12944, IBDiM, KOT, COT

Środowisko,
Okres ochrony:
Farba: Grubość mokrych warstw: Grubość suchej powłoki: Zużycie: Koszt za m2
C5
(przemysłowe ciężkie i morskie)

Okres długi
(H > 15 lat)
RD-Elastometal 400 µm 220 µm 0,50 kg/m² od 44,50 zł netto
RD-Monoguard 200 µm 85 µm 0,20 l/m²
Farba do mostów Farba do odnowy mostów Farba na mosty skorodowane Zabezpieczenie antykorozyjne mostów

POZNAJ SZERZEJ FARBY WCHODZĄCE W SKŁAD SYSTEMU do odnowy mostów, konstrukcji itd.

Logo Noxan

Elastometal

Przejdź do:

Farba do mostów Elastometal
Logo Noxan

Monoguard

Przejdź do:

Farba do mostów Monoguard

Farba do mostów - ELASTOMETAL

Elastometal to nowoczesna farba antykorozyjna oparta na kopolimerze styrenowo-akrylowym i fosforanie cynku. Tworzy wodoszczelną powłokę o dużej elastyczności (> 200%), dzięki czemu ogranicza dostęp powietrza i wilgoci do podłoża i trwale zatrzymuje rozwój korozji - także w przypadku aplikacji prosto na rdzę.

Elastometal to farba wysoko wytrzymała, grubopowłokowa, trwale elastyczna - odpowiednia do stosowania na mocno skorodowaną stal wystawioną na ciężkie warunki przemysłowe i morskie (do C5i/C5m).

Farba posiada doskonałą przyczepność do większości podłoży. Przed aplikacją nie wymaga piaskowania podłoża - wystarczy jedynie minimalne przygotowanie powierzchni do St2 lub Sa2. Dzięki odporności na promienie UV i niekorzystne warunki pogodowowe farba nie żółknie, nie kreduje, nie pęka i nie łuszczy się.

Farba do mostów Elastometal

Farba do odnowy mostów Elastometal to produkt wodorozcieńczalny, jednosładnikowy. Posiada niską zawartość LZO, jest łatwa w aplikacji (może być aplikowana jednocześnie na duże płaty stali, także skorodowanej). Jest niepalna, tworzy powłokę nierozprzestrzeniającą ognia PN-EN 13501-5:2016 metoda 1 Broof(t1). Jest odpowiednia do stosowania w branży spożywczej (bez bezpośredniego kontaktu z żywnością) - atest higieniczny PZH.

Logo Noxan

Najważniejsze właściwości Elastometal

Farba do skorodowanych mostów wysokiej jakości

Doskonała ochrona
przed korozją

Unikalna formuła, pozwala na uzyskanie długoletniego zabezpieczenia (15 - 25 lat) w agresywnej atmosferze przemysłowej i morskiej (C5 High).
Test solny 1440h+.

Farba do mostów wysoce elastyczna

Trwała elastyczność (>200%)

Odporna na drgania, ugięcia, uderzenia. Nie pęka i nie łuszczy się. Idealnie nadaje się do miejsc, gdzie występuje kurczenie i rozkurczanie powierzchni metalowych na skutek oddziaływań termicznych lub sprężystych.

Farba do mostów wodoszczelna

Właściwości uszczelniające

Farba tworzy nieprzepuszczalną powłokę dla wilgoci i powietrza. Bez dostępu wilgoci i powietrza - zatrzymujemy rozwój rdzy na mostach, słupach. Dodatkowo wraz z włókniną wzmacniającą farba tworzy membranę wodoszczelną.

  • Piaskowanie nie jest wymagane - Elastometal może być nakładany bezpośrednio na oczyszczone zardzewiałe podłoża lub dobrze przylegające stare powłoki malarskie, co wydatnie wpływa na zmniejszenie kosztów i czasu przestoju.
  • Przyczepność do zróżnicowanych podłoży - farba może być aplikowana bezpośrednio na skorodowaną i czystą stal, żeliwo, sezonowany ocynk, starą patynowaną, oksydowaną miedź, stare powłoki malarskie. W przypadku ocynku młodszego niż 1 rok, aluminium, stali nierdzewnej, nowej miedzi oraz ołowiu zalecamy użyć gruntu na aluminium i inne gładkie podłoża Multiprim.
  • Długoletnia żywotność - udowodniona w testach (CORI) wytrzymałość porównywalna z systemami cynkowymi, epoksydowymi, poliuretanowymi nakładanymi na niezardzewiałą stal. Możliwość uzyskania 10-letniej rękojmi producenta na zabezpieczenie antykorozyjne *.
  • Trwałość w warunkach zewnętrznych - wysoka odporność na UV; bardzo wysoka odporność na warunki atmosferyczne, słoną wodę i większość substancji chemicznych znajdujących się atmosferze.
  • Odporność na temperaturę 80oC w suchym środowisku.
  • Łączy właściwości podkładu oraz nawierzchni - łatwy w użyciu jednoskładnikowy produkt antykorozyjny, który z reguły nie wymaga dodatkowych gruntów lub nawierzchni dla długotrwałej ochrony.
  • Przyjazna dla zdrowia i środowiska - farba na mosty i słupy wysokiego napięcia Elastometal jest wodorozcieńczalna, posiada niską zawartość substancji lotnych (8 g/l).
  • Farba niepalna, powłoka nierozprzestrzeniająca ognia - Elastometal jest niepalny podczas i po aplikacji. Raport Klasyfikacyjny ITB - Broof(t1) - PN-EN 13501-5:2016 metoda 1.
  • Suchy upadek nadmiernego rozprysku materiału - przy aplikacji napędem hydrodynamicznym, pracy na wysokich konstrukcjach, przy dobrych warunkach schnięcia nadmierny rozprysk farby Elastometal zmienia się w suchy pył, zanim dotknie ziemi. Pomaga to ograniczyć ryzyko pomalowania okolicznych obiektów oraz ułatwia sprzątanie po zakończeniu pracy.
  • Wysoka tiksotropia - Nie zacieka, możliwe nakładanie w grubych warstwach, doskonałe pokrycie krawędzi.
  • Odpowiednia dla przemysłu spożywczego - jako zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji, okładzin (bez bezpośredniego kontaktu z żywnością) - atest PZH.
Farba do odnowy mostów Farba na most antykorozyjna Powłoka antykorozyjna do mostów

* 10-letnia rękojmia na zabezpieczenie antykorozyjne wydawana jest przez producenta farby firmę RD-Coatings i firmę wykonującą prace malarskie. Celem uzyskania rękojmi prace muszą podlegać kontroli przez firmę RD-Coatings. Prace muszą zostać wykonane przez zatwierdzonego wykonawcę zgodnie z procedurami dotyczącymi 10-letniej rękojmi RD-Coatings.

Logo Noxan

Test solny 1440 h Odporność farby Elastometal na rozwój korozji

Aplikując 350 mikrometrów farby do mostów, słupów Elastometal na stal, także zardzewiałą, uzyskujemy jedną z najtrwalszych ochron przed korozją. Oczekiwana trwałość systemu to od 15 do 25 lat.

Trwałość porównywalna z systemami epoksydowymi, poliuretanowymi lub cynkowaniem. Jednak aplikacja jest dużo łatwiejsza i tańsza. W przypadku farby na mosty Elastometal nie jest wymagane wypiaskowanie podłoża. Wystarczy wyczyszczenie do stopnia St2 lub Sa2, najlepiej za pomocą myjki ciśnieniowej.

Elastometal - test solny 1440 h

Test solny 1440 h - Elastometal
powłoka 350 μm

Po 1440 h testu solnego farba do mostów Elastometal pozostaje nienaruszona. Nawet w okolicach nacięcia rdza nie rozwija się pod powłoką farby Elastometal.

Cena
Farba do mostów Elastometal

od 25,00 zł netto/m²
przy zużyciu 0,50 kg/m²

Farba do mostów Elastometal

Opakowania

Cena kolorów bez dopłaty:

25 kg
1537,50 zł brutto / 1250,00 zł netto Kolory w najlepszej cenie
25 kg
1599,00 zł brutto / 1300,00 zł netto
5 kg
369,00 zł brutto / 300,00 zł netto
1 kg
85,00 zł brutto / 69,10 zł netto

Kolor

Zużycie

  • aplikacja wałkiem/pędzlem 250 g/m² na warstwę
  • aplikacja napędem hydrodynamicznym 400 g/m² na warstwę

Wykończenie

  • satyna
Logo Noxan

Dokumentacja Elastometal

Karty
Instrukcje aplikacji
Certyfikaty dot. właściwości antykorozyjnych
Certyfikaty dot. bezpieczeństwa i środowiska
Certyfikaty NRO - wyrób nierozprzestrzeniający ognia
  • Raport Klasyfikacyjny ITB - powłoka nierozprzestrzeniająca ognia Broof(t1) - zgodnie z normą PN-EN 13501-5:2016 metoda 1
  • Raport z testu Commercial Testing Company – bardzo wolne rozprzestrzenianie płomienia i niska emisję dymu - Klasa A - wskaźnik rozprzestrzeniania płomienia 20 i wytwarzania dymu 35 w teście ASTM E84
Materiały dodatkowe
Most zabezpieczony przed korozją Słup wysokiego napięcia zabezpieczony przed korozją Ochrona antykorozyjna mostu
Logo Noxan

Referencje Elastometal - Wybrane prace antykorozyjne 1000 m2+

Poniżej przedstawiamy skróconą, przykładową listę referencyjną konstrukcji zabezpieczonych farbą do mostów i słupów Elastometal.

Pełna lista referencyjna w wersji do pobrania jest dostępna tutaj. Elastometal - referencje zabezpieczenia antykorozyjnego

Polska
Miejsce Zabezpieczenie Powierzchnia [m2] Produkt Data
Bukowice, Brzeg Dolny - Polska Zabezpieczenie antykorozyjne i uszczelnienie dachu 5 900 Elastometal 2023 - 2024
Łódź - Polska Zabezpieczenie antykorozyjne i uszczelnienie dachu 2 810 Elastometal 2023 - 2024
Polska Zabezpieczenie antykorozyjne i uszczelnienie dachów 3 000 Elastometal 2023 - 2024
Kąty Wrocławskie - Polska Zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej 800 Elastometal 2024
Gdańsk - Polska Zabezpieczenie antykorozyjne i uszczelnienie dachu 5 000 Elastometal 2023
Nowy Sącz - Polska Zabezpieczenie antykorozyjne i uszczelnienie dachu 1 250 Elastometal 2023
Środa Wielkopolska - Polska Zabezpieczenie antykorozyjne silosów 1 050 Elastometal 2023
Gdańsk - Polska Zabezpieczenie ścianek szczelnych 750 Elastometal 2023
Katowice - Polska Zabezpieczenie antykorozyjne i uszczelnienie dachu 10 500 Elastometal 2021 - 2022
Czechowice-Dziedzice - Polska Antykorozja rurociągów 5 000 Elastometal 2021 - 2022
Chełmek - Polska Antykorozja rurociągów 3 400 Elastometal 2021 - 2022
Chorzów - Polska Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie 1 400 Elastometal 2022
Suchy Las - Polska Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie 1 350 Elastometal 2022
Czempiń - Polska Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie 3 500 Elastometal 2021
Wrocław - Polska Dachy metalowe - uszczelnienie 2 600 Elastometal 2021
Dobczyce - Polska Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie 6 300 Elastometal 2020 - 2021
Jaworzno - Polska Konstrukcje stalowe 2 000 Elastometal 2020
Wasilków - Polska Dachy stalowe - zabezpieczenie antykorozyjne 2 500 Elastometal 2020
Mysłowice - Polska Konstrukcje stalowe 2 400 Elastometal 2019
Legnica - Polska Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie 2 600 Elastometal + włóknina wzmacniająca 2018
Bełchatów - Polska Zbiorniki - płaszcze zewnętrzne 830 Elastometal + Metal Unicoat 2018
Bolechowo - Polska Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie 2 500 Elastometal + włóknina wzmacniająca 2017
Lubawka - Polska Konstrukcje stalowe 2 200 Elastometal 2017-2019
Słupsk - Polska Elewacje - blachy powlekane 2 700 Elastometal + Metal Unicoat 2017
Warszawa - Polska Kontenery 2 000 Elastometal + Metal Unicoat 2016
Ozimek - Polska Larseny budowlane 4 500 Elastometal 2016
Warszawa - Polska Kontenery 2 000 Elastometal + Metal Unicoat 2016
Krosno - Polska Dachy stalowe - antykorozja 4 200 Elastometal + Metal Unicoat 2016
Mikołajów - Polska Konstrukcje stalowe 2 000 Elastometal 2015
Piaseczno k. Warszawy - Polska Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie 3 400 Elastometal 2015
Poznań - Polska Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie 3 800 Elastometal 2015
Starachowice - Polska Dachy stalowe - antykorozja 1 000 Elastometal 2015
Warszawa - Polska Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie 1 400 Elastometal + włóknina wzmacniająca 2014
Rzeszów - Polska Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie 2 500 Elastometal + włóknina wzmacniająca 2013
Nowy Tomyśl - Polska Dachy stalowe - antykorozja 2 000 Elastometal 2011
Świat
Inwestor Miejsce Zabezpieczenie Powierzchnia [m2] Produkt Data
Most Vilsund Dania Most samochodowy 17 000 Elastometal 2012-2013
Most Limfjords Dania Most samochodowy 35 000 Elastometal 2009-2010
Most Grotebelt Dania Stalowy most 25 000 Elastometal 2003 - 2005
Most Storstrøm Dania Most kolejowy i samochodowy 120 000 Elastometal 1999 - 2011
Most Maalgate Południowa Afryka Most 16 000 Elastometal 2009
Halatra - Houthalen Helchteren - Belgia Okładziny metalowe 3 000 Elastometal + Metal Unicoat 2007
O'Neill Building Szósta Aleja - Nowy Jork – USA Metalowa ściana 25 000 Elastometal 2007
Carlsberg Dania Stalowy most 3 500 Elastometal 2006
Key West Naval Base Floryda - Usa Metalowa ściana 30 000 Elastometal 2006
Mitsubishi Material LTD Gifu Prefecture - Japonia Stalowe maszty 3 400 Elastometal 2005
Stadion Yankee Nowy Jork - USA Dachy stalowe 7 000 Elastometal 2005
Park Slope Armory Brooklyn - Nowy Jork - Usa Metalowe ściany - dachy 50 000 Elastometal 2005
Canon LTD Ibaraki - Japonia Metalowe ściany - dachy 5 400 Elastometal 2004
Seiku Railway Kotei - Japonia Metalowe ściany - dachy 23 000 Elastometal 2004
Pabco CO LTD Kanagawa - Japonia Metalowe ściany - dachy 21 000 Elastometal 2003
Emisja LZO

Farba do renowacji mostów, słupów Elastometal

Zawartość Lotnych Związków Organicznych (LZO/VOC) - 8 g/l

Informacja o poziomie emisji oparów (LZO/VOC) podczas aplikacji i do czasu pełnego utwardzenia farby.
Poziomy emisji od A+ (bardzo niski) do C (wysoki).
Dodatkowe informacje na temat Lotnych Związków Organicznych.
LEED

Niskoemisyjne materiały dla budynków poddanych certyfikacji LEED

Produkt spełnia wymagania LEED 2009 i LEED v4 w zakresie zawartości lotnych związków organicznych.

Produkt nie został przebadany zgodnie z LEED v4 w zakresie emisji lotnych związków organicznych po 28 dniach.

LEED

Zgodność z Czerwoną Listą

Produkt nie zawiera substancji chemicznych określonych w Red List, Living Building Challenge v3.0.

Farba do mostów - MONOGUARD

Monoguard to nowoczesna farba antykorozyjna zapewniająca wieloletnią ochronę przed korozją, nawet w ciężkim środowisku przemysłowym i morskim C5. Jednocześnie aplikacja farby jest bardzo prosta, szybka i bezpieczna.

Unikalna formuła farby łączy kluczowe parametry wymagane do długotrwałego zabezpieczenia antykorozyjnego (15 - 25 lat). Monoguard cechują: bardzo dobra przyczepność, doskonałe właściwości antykorozyjne, wysoka odporność na wodę i erozję, trwałość (test solny - 1440 h) oraz giętkość, wysoka odporność na promieniowanie UV i odporność na zmienne temperatury.

Farba do mostów Monoguard jest oparta na nowej generacji, jednoskładnikowych żywicach akrylowych. Nie wymaga piaskowania podłoża, szybko schnie i łatwo się aplikuje. Tworzy zmywalne, estetyczne wykończenie w pół-połysku, w wielu kolorach RAL lub NCS. W jeden dzień pozwala zabezpieczyć powierzchnię nawet na 20 lat!

Farba na mosty Monoguard

Monoguard jest farbą wodorozcieńczalną, o niskiej zawartości LZO. Jest bezpieczna podczas aplikacji - zarówno dla pracowników, jak i środowiska. Spełnia wymagania LEED 2009 i LEED v4. Jest także odpowiednia do stosowania w przemyśle spożywczym (atest PZH).

Logo Noxan

Najważniejsze właściwości Monoguard

Skuteczna farba do odnowy mostów

Udowodniona skuteczność

Monoguard został przetestowany przez niezależne laboratorium COT, spełnia normę ISO 12944-6 dla środowiska C5 w okresie bardzo długim (vH > 25 lat). Test solny 1440 h.

Długoletnia farba do mostów

Długoletnia ochrona

Pozwala uzyskać uzyskać długotrwałe (> 25 lat) zabezpieczenie. Dzięki bardzo wysokiej przyczepności i odporności na warunki zewnętrzne, nie łuszczy się i nie odspaja z czasem.

Farba do mostów o doskonałej przyczepności

Doskonała przyczepność

Powłoka silnie wiąże się z wieloma podłożami (stal, żeliwo, ocynk, stal nierdzewna etc.). Osiąga aż do 17 MPa w teście pull-off, co znacznie przewyższa standardowe wymogi.

  • Minimalne przygotowanie podłoża - Monoguard nie wymaga piaskowania, wystarczy jedynie podstawowe oczyszczenie podłoża do stopnia St2 / Sa2.
  • Wysoka odporność na warunki zewnętrzne i uderzenia - Monoguard tworzy trwałą i elastyczną powłokę, która zachowuje właściwości nawet w trudnych warunkach atmosferycznych. Farba jest odporna na promieniowanie UV, zmienne temperatury, deszcz, śnieg, dzięki czemu nie łuszczy się i nie traci koloru przez długie lata.
  • Wysoka rozlewność - farba bardzo dobrze się rozprowadza, tworząc równą, gładką powłokę bez smug i zacieków. W efekcie tworzy estetyczną, jednolitą powłokę.
  • Odpowiednia dla przemysłu spożywczego - jako zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji, okładzin (bez bezpośredniego kontaktu z żywnością) - atest PZH.
  • Nie zawiera izocyjanianów, Bisfenolu A (BPA) - które często występują w tradycyjnych farbach i mogą mieć negatywny wpływ na zdrowie. Spełnia coraz bardziej restrykcyjne wymagania dotyczące ochrony zdrowia i ekologii.
  • Szybki czas schnięcia - powłoka wysycha w dotyku już po 1–2 godzinach, a kolejną warstwę można nakładać po około 1–4 godzinach. Tak krótki czas schnięcia pozwala na sprawne prowadzenie prac malarskich bez długich przerw technologicznych.
  • Łatwa i bezpieczna aplikacja - dzięki wodorozcieńczalnej formule Monoguard zawiera niewiele Lotnych Związków Organicznych, przez co nie wydziela uciążliwych zapachów podczas aplikacji i jest przyjazny zarówno dla aplikujących, jak i środowiska.
  • Podkład i nawierzchnia w jednym (2w1) - łatwy w użyciu jednoskładnikowy produkt antykorozyjny, który z reguły nie wymaga dodatkowych gruntów lub nawierzchni dla długotrwałej ochrony.
  • Suchy upadek nadmiernego rozprysku materiału - przy aplikacji napędem hydrodynamicznym, pracy na wysokich konstrukcjach, przy dobrych warunkach schnięcia nadmierny rozprysk farby Monoguard zmienia się w suchy pył, zanim dotknie ziemi. Pomaga to ograniczyć ryzyko pomalowania okolicznych obiektów oraz ułatwia sprzątanie po zakończeniu pracy.
Farba na mosty Farba do odnawiania mostów Farba do przejść, wiaduktów
Logo Noxan

Test solny 1440 h Odporność farby Monoguard na rozwój korozji

Po 1440 h testu solnego farba antykorozyjna Monoguard pozostaje nienaruszona. Nawet w okolicach nacięcia rdza nie rozwija się pod powłoką farby.

Aplikując 215 mikrometrów farby antykorozyjnej Monoguard (grubość suchej powłoki), uzyskujemy jeden z najtrwalszych systemów antykorozyjnych. Oczekiwana trwałość systemu to od 15 do 25 lat w warunkach przemysłowych.

Monoguard - test solny 1440 h

Test solny 1440 h - Monoguard
powłoka 215 µm

Cena
Farba na mosty Monoguard

od 19,50 zł netto/m²
przy zużyciu 0,20 l/m²

Farba na mosty Monoguard

Opakowania

Cena kolorów bez dopłaty:

20 l
2398,50 zł brutto / 1950,00 zł netto
5 l
670,35 zł brutto / 545,00 zł netto
1 l
144,50 zł brutto / 117,48 zł netto

Kolor

Wydajność

  • aplikacja natryskiem hydrodynamicznym - od 4,5 m²/l za warstwę
  • aplikacja pędzlem - od 6 - 8 m²/l za warstwę
  • aplikacja wałkiem - od 10 m²/l za warstwę

Wykończenie

  • półpołysk
    (biały i jasne kolory ok. 80% przy 60°; ciemne kolory ok. 40% przy 60°)

Dla wykończenia w macie, satynie lub półpołysku, pokryj bezbarwnym lakierem Monoguard Clear.

Logo Noxan

Dokumentacja Monoguard

Karty
Instrukcje aplikacji
Certyfikaty dot. właściwości antykorozyjnych
Certyfikaty dot. bezpieczeństwa i środowiska
Certyfikaty dot. właściwości odbijających światło
Materiały dodatkowe
Logo Noxan

Referencje Monoguard - Wybrane prace antykorozyjne

Poniżej przedstawiamy skróconą, przykładową listę referencyjną konstrukcji zabezpieczonych farbą antykorozyjną Monoguard.

Pełna lista referencyjna w wersji do pobrania jest dostępna tutaj. Monoguard - referencje zabezpieczenia antykorozyjnego

Polska
Miejsce Zabezpieczenie Powierzchnia [m2] Produkt Data
Bukowice, Brzeg Dolny - Polska Dachy stalowe - Antykorozja + Powłoka ograniczająca nagrzewanie budynku 5 900 Monoguard 2023-2024
Kąty Wrocławskie - Polska Konstrukcja stalowa 800 Monoguard 2024
Środa Wielkopolska - Polska Silosy 1 050 Monoguard 2023
Poznań - Polska   900 Monoguard 2023
Racibórz - Polska   700 Monoguard 2023
Częstochowa - Polska Silosy na terenie zakładu produkującego beton 1 200 Monoguard 2022
Dolsk - Polska   1 150 Monoguard 2022
Czechowice-Dziedzice - Polska Rurociągi 1 050 Monoguard 2021
Wrocław - Polska Konstrukcje stalowe 450 Monoguard 2021
Balice - Polska Przemysłowe elementy transportowe 700 Monoguard 2021
Poznań - Polska Dachy stalowe 800 Monoguard 2021
Poznań - Polska Zbiorniki stalowe 4 300 Monoguard 2021
Świętochłowice - Polska   700 Monoguard 2019
Wielogłowy - Polska Konstrukcje stalowe 1 850 Monoguard 2018-2019
Bolesławiec - Polska   750 Monoguard 2018
Świat
Miejsce Zabezpieczenie Powierzchnia [m2] Produkt Data
Most Oresund - Dania Most kolejowy i samochodowy 300 000 RD-Elastometal / RD-Monoguard 2020-2032
Stacja Egedal - Dania Stacja kolejowa - RD-Monoguard 2018
Stacja Kildedal - Dania Stacja kolejowa - RD-Monoguard 2018
Stacja Måløv -Dania Stacja kolejowa - RD-Monoguard 2018
Stacja Stenløse - Dania Stacja kolejowa - RD-Monoguard 2018
Stacja Ølstykke - Dania Stacja kolejowa - RD-Monoguard 2018
Stacja Veksø - Dania Most samochodowy - RD-Monoguard 2018
Bryghusbroen KBH - Dania Most samochodowy - RD-Monoguard 2017
Stacja Grøndal - Dania Stacja kolejowa - RD-Monoguard 2017
Emisja LZO

Farba do odnowy mostów Monoguard

Zawartość Lotnych Związków Organicznych (LZO/VOC):

  • Kolory producenta - < 45 g/l
  • Kolory z mieszalnika - < 55 g/l
Informacja o poziomie emisji oparów (LZO/VOC) podczas aplikacji i do czasu pełnego utwardzenia farby.
Poziomy emisji od A+ (bardzo niski) do C (wysoki).
Dodatkowe informacje na temat Lotnych Związków Organicznych.
LEED

Niskoemisyjne materiały dla budynków poddanych certyfikacji LEED

Produkt spełnia wymagania LEED 2009 i LEED v4 w zakresie zawartości lotnych związków organicznych.

Zgodność z Czerwoną Listą

Produkt nie zawiera substancji chemicznych określonych w Red List, Living Building Challenge v3.0.

Logo Noxan

Farby do mostów Elastometal i Monogaurd Najczęściej zadawane pytania

Jak przygotować zardzewiałą stal do malowania?

Należy przygotować podłoże do stopnia St2 lub Sa2. Na powierzchni nie może być oleju, smaru, pyłu, słabo przylegającej rdzy lub zendry, luźnych powłok malarskich i obcych zanieczyszczeń. Podłoże można przygotować z użyciem narzędzi ręcznych (skrobanie, szczotkowanie, szlifowanie), a następnie odtłuścić i spłukać wodą. Jednak najefektywniejszą metodą jest zmycie podłoża za pomocą myjki ciśnieniowej z rotacyjną dyszą pod ciśnieniem min. 300 bar. Użycie tego sposobu umożliwia usunięcie luźnej rdzy oraz luźnych powłok malarskich. Pozostawia podłoże czyste, stabilne, gotowe do malowania.

Pokazujemy tę technikę na odnawianym metalowym dachu, elewacji z blachy oraz dźwigu, aby wykazać jej skuteczność. Przed aplikacją farby podłoże musi dobrze wyschnąć.




Czy można aplikować farbę Elastometal za pomocą pędzla/wałka?

Jak najbardziej tak, jednak ze względu na swoją wysoką gęstość, Elastometal przy aplikacji pędzlem/wałkiem pozostawia trochę nierówną powierzchnię (ślady zaciągnięć pędzla). Efekt ten jest niewidoczny z kilku metrów. Jeżeli wymagane jest uzyskanie gładkiej powłoki, rekomendujemy nakładać Elastometal za pomocą napędu hydrodynamicznego lub wymiennie użyć farby Monoguard.

Rynna pomalowana farbą Elastometal

Farba antykorozyjna Elastometal aplikowana za pomocą pędzla.



Jakim napędem hydrodynamicznym można nakładać farbę Elastometal?

Przy aplikacji farby Elastometal sprawdzają się:

  • Graco St-max II 595 PC PRO nr 17C381 przy aplikacji 1 pistoletem,
  • Graco ULTRA MAX II 795 STANDARD przy aplikacji 2 pistoletami.

Parametry techniczne Graco St-max 595 PC PRO nr 17C381:

  • możliwość pracy tylko z 1 pistoletem,
  • max. ciśnienie pacy: 227 bar,
  • przepływ materiału w l/min: 2,6,
  • maksymalny rozmiar dyszy: 0,027",
  • silnik bezszczotkowy,
  • masa: 33 kg.

Parametry techniczne Graco ULTRA MAX II 795 STANDARD:

  • możliwość pracy z 2 pistoletami,
  • max. ciśnienie pacy: 230 bar,
  • przepływ materiału w l/min: 3,6,
  • maksymalny rozmiar dyszy przy 1 pistolecie: 0,033"; na 2 pistolety: 0,021",
  • silnik bezszczotkowy,
  • masa: 45 kg.


Jakiej dyszy używać do aplikacji farby Elastometal?

Przy aplikacji farby Elastometal sprawdzają się:

  • Graco St-max II 595 PC PRO nr 17C381 przy aplikacji 1 pistoletem,
  • Graco ULTRA MAX II 795 STANDARD przy aplikacji 2 pistoletami.

Parametry techniczne Graco St-max 595 PC PRO nr 17C381:

  • możliwość pracy tylko z 1 pistoletem,
  • max. ciśnienie pacy: 227 bar,
  • przepływ materiału w l/min: 2,6,
  • maksymalny rozmiar dyszy: 0,027",
  • silnik bezszczotkowy,
  • masa: 33 kg.

Parametry techniczne Graco ULTRA MAX II 795 STANDARD:

  • możliwość pracy z 2 pistoletami,
  • max. ciśnienie pacy: 230 bar,
  • przepływ materiału w l/min: 3,6,
  • maksymalny rozmiar dyszy przy 1 pistolecie: 0,033"; na 2 pistolety: 0,021",
  • silnik bezszczotkowy,
  • masa: 45 kg.

Jakiej dyszy używać do aplikacji farby Elastometal?

Do aplikacji farby Elastometal zalecamy:

  • dysza 17 dla wykonawców znających produkt,
  • dysza 15 dla wykonawców zaczynających pracować na produkcie.

Dla osób nie znających produktu zalecamy mniejszą dyszę, aby przy pierwszych pracach nie mieć dużych strat materiału.



Jaki natrysk powietrzny można stosować do aplikacji farby Monoguard?

Pistolet z zewnętrznym zbiornikiem ciśnieniowym

  • Pojemność zbiornika - min. 2l
  • Średnica dyszy - 2,5 mm
  • Ciśnienie robocze - 1,5 - 2 bar (dot. zbiornik 2l)
  • Pobór powietrza - 150 - 230 l/min
  • Zalecany kompresor - min. 100l

Dla optymalnej ochrony antykorozyjnej farba Monoguard nie powinna być rozcieńczana podczas aplikacji. W związku z powyższym nie każdy natrysk powietrzny jest stosowny do aplikacji tej farby. Dla optymalnych rezultatów sugerujemy zastosowanie aluminiowego zbiornika ciśnieniowego z pistoletem zgodnym z powyższą specyfikacją.

Farba antykorozyjna, aplikacja pistoletem


Czas schnięcia farby antykorozyjnej Monoguard

Farba antykorozyjna do stali Monoguard jest produktem wodorozcieńczalnym. Dlatego jej czas schnięcia jest mocno zależny od grubości aplikowanej powłoki oraz temperatury, wilgotności i cyrkulacji powietrza.

Przy aplikacji w ok. 20oC z reguły Monoguard jest suchy dla dotyku po ok. 1 godz. oraz do ponownego malowania po ok. 2 godz.

Poniżej podajemy przykładowe, przybliżone czasy schnięcia dla ponownego malowania w zależności od temperatury i wilgotności; aplikacja przy wydajności 5,5 m2/l (ok. 180 μm warstwy mokrej | 75 μm warstwy suchej):

Farba szybkoschnąca
Czas schnięcia:Temperatura:Wilgotność powietrza:
6 h8oC80%
3 h15oC80%
1 h25oC80%
1/4 h35oC80%

Uwaga: Nawet niewielki wiatr (10 km/h) znacznie przyspiesza czas schnięcia.



Czym jest suchy upadek nadmiernego rozprysku materiału i jak wykonać test suchego opadania?

Przy aplikacji napędem hydrodynamicznym, pracy na wysokich konstrukcjach, przy dobrych warunkach schnięcia nadmierny rozprysk farby Elastometal zmienia się w suchy pył, zanim dotknie ziemi. Pomaga to ograniczyć ryzyko pomalowania okolicznych obiektów oraz ułatwia sprzątanie po zakończeniu pracy.
Uwaga: Suchy rozprysk można wytrzeć lub zmyć z większości powierzchni. Efekt „suchego opadania” zależy od wysokości wykonywanej pracy i ustawień napędu hydrodynamicznego. Negatywny wpływ na efekt suchego opadania mają: niska temperatura oraz wysoka wilgotność.

Przy pracach w których występuje ryzyko ubrudzenia farbą obiektów znajdujących się poniżej malowanej konstrukcji, zalecamy wykonanie testu suchego opadania - należy rozpylać farbę od 3 do 5 m w kierunku pojemnika na farbę. Materiał powinien dać się z łatwością wytrzeć.

Uwaga: W niektórych sytuacjach wystawienie pyłu (odprysku) na działanie ciepła może spowodować jego utwardzenie na powierzchni. W przypadku gorących powierzchni zawsze należy usunąć pył przed utwardzeniem. Należy pamiętać, że temperatura powierzchni może być wyższa niż temperatura otaczającego powietrza.



Dlaczego na puszce napisane jest, że farby jest tylko 0,99 kg/l, 0,97 kg/l lub 0,93 kg/l?

Na łączną wagę/objętość farby składa się waga/objętość bazy i waga/objętość pigmentu.

  • Waga/objętość bazy dla opakowania 1 kg/l to odpowiednio: baza A 0,99 kg/l, baza B 0,97 kg/l, baza C 0,93 kg/l.
  • Waga/objętość pigmentu dla opakowania 1 kg/l:
    • w przypadku kolorów jasnych (baza A i B) dodawane jest ok. 1 - 5% pigmentu,
    • w przypadku kolorów ciemnych (baza C) dodawane jest ok. 5 - 10% pigmentu.

Łączna waga/objętość jest zależna od koloru, jednak jest bardzo zbliżona do 1 kg/l.

Dokładną wagę/objętość opakowania 1 kg/l w zależności od koloru prezentujemy w tabeli zamieszczonej obok/poniżej.

Waga/objętość opakowań 5 kg/l i 25 kg/l różni się analogicznie.

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu.



Szybki kontakt:

Dostawa:

  • Paczkomaty
    • 12,50 zł - płatność przelewem
    • 17,50 zł - za pobraniem
  • Kurier na terenie Polski
    • od 15 zł - płatność przelewem
    • od 20 zł - za pobraniem
  • Kurier na terenie Europy
    • od 119 zł - płatność przelewem

Dostawa kurierem InPost Dostawa kurierem UPS

Oddziały:

Dokumentacja techniczna

Ikona pdf

Elastometal

Ikona pdf

Monoguard