Farba do mostów - antykorozyjne zabezpieczenie skorodowanych mostów
System certyfikowany przez IBDiM - posiada Krajową Ocenę Techniczną (KOT)
System antykorozyjny Elastometal + Monoguard to kompletne rozwiązanie przeznaczone do długotrwałego zabezpieczenia skorodowanych konstrukcji stalowych – w tym mostów, słupów i elementów infrastruktury - narażonych na wyjątkowo trudne warunki atmosferyczne.
System łączy funkcję skutecznej bariery antykorozyjnej z estetycznym i odpornym wykończeniem. Tworzy wodoszczelną i elastyczną powłokę, która ogranicza dostęp powietrza i wilgoci do podłoża i trwale zatrzymuje rozwój korozji - także w przypadku aplikacji prosto na rdzę.
Elastometal + Monoguard to rozwiązanie nowoczesne, bezpieczne i przyjazne środowisku. Obie farby charakteryzują się niską zawartością LZO. Spełniają wymagania międzynarodowych standardów zrównoważonego budownictwa LEED 2009 oraz LEED v4. Posiadają atesty PZH.
Dzięki certyfikacji IBDiM i Krajowej Ocenie Technicznej system spełnia wymogi formalne dla stosowania w infrastrukturze publicznej.
System może być stosowany w ciężkim środowisku przemysłowym i morskim. Skuteczność udowodniona w badaniach niezależnego laboratorium COT (sprawdź certyfikat).
System nie wymaga piaskowania podłoża. Wystarczy minimalne przygotowanie powierzchni (St2 lub Sa2). Doskonale przylega do większości podłoży.
Jednoskładnikowe farby, szybki czas aplikacji i uproszczone przygotowanie podłoża pozwalają znacznie skrócić czas realizacji i obniżyć koszty całego przedsięwzięcia.
Monoguard, także w systemie z Elastometal, został wybrany do zabezpieczenia jednego z najdłuższych mostów w Europie!
Renowacja mostu nad Sundem, łączącego Danię ze Szwecją, zaczęła się wiosną 2020 r. A zakończyć się ma w roku 2032. Powierzchnia malowana: 300 000 m2.
SYSTEM CERTYFIKOWANY ISO 12944, IBDiM, KOT, COT
| Środowisko, Okres ochrony: |
Farba: | Grubość mokrych warstw: | Grubość suchej powłoki: | Zużycie: | Koszt za m2 |
|
C5
(przemysłowe ciężkie i morskie) Okres długi (H > 15 lat) |
RD-Elastometal | 400 µm | 220 µm | 0,50 kg/m² | od 44,50 zł netto |
| RD-Monoguard | 200 µm | 85 µm | 0,20 l/m² |
POZNAJ SZERZEJ FARBY WCHODZĄCE W SKŁAD SYSTEMU do odnowy mostów, konstrukcji itd.
Elastometal
Przejdź do:
Monoguard
Przejdź do:
Farba do mostów - ELASTOMETAL
Elastometal to nowoczesna farba antykorozyjna oparta na kopolimerze styrenowo-akrylowym i fosforanie cynku. Tworzy wodoszczelną powłokę o dużej elastyczności (> 200%), dzięki czemu ogranicza dostęp powietrza i wilgoci do podłoża i trwale zatrzymuje rozwój korozji - także w przypadku aplikacji prosto na rdzę.
Elastometal to farba wysoko wytrzymała, grubopowłokowa, trwale elastyczna - odpowiednia do stosowania na mocno skorodowaną stal wystawioną na ciężkie warunki przemysłowe i morskie (do C5i/C5m).
Farba posiada doskonałą przyczepność do większości podłoży. Przed aplikacją nie wymaga piaskowania podłoża - wystarczy jedynie minimalne przygotowanie powierzchni do St2 lub Sa2. Dzięki odporności na promienie UV i niekorzystne warunki pogodowowe farba nie żółknie, nie kreduje, nie pęka i nie łuszczy się.
Farba do odnowy mostów Elastometal to produkt wodorozcieńczalny, jednosładnikowy. Posiada niską zawartość LZO, jest łatwa w aplikacji (może być aplikowana jednocześnie na duże płaty stali, także skorodowanej). Jest niepalna, tworzy powłokę nierozprzestrzeniającą ognia PN-EN 13501-5:2016 metoda 1 Broof(t1). Jest odpowiednia do stosowania w branży spożywczej (bez bezpośredniego kontaktu z żywnością) - atest higieniczny PZH.
Najważniejsze właściwości Elastometal
Doskonała ochrona
przed korozją
Unikalna formuła, pozwala na uzyskanie długoletniego zabezpieczenia (15 - 25 lat) w agresywnej atmosferze przemysłowej i morskiej (C5 High).
Test solny 1440h+.
Trwała elastyczność (>200%)
Odporna na drgania, ugięcia, uderzenia. Nie pęka i nie łuszczy się. Idealnie nadaje się do miejsc, gdzie występuje kurczenie i rozkurczanie powierzchni metalowych na skutek oddziaływań termicznych lub sprężystych.
Właściwości uszczelniające
Farba tworzy nieprzepuszczalną powłokę dla wilgoci i powietrza. Bez dostępu wilgoci i powietrza - zatrzymujemy rozwój rdzy na mostach, słupach. Dodatkowo wraz z włókniną wzmacniającą farba tworzy membranę wodoszczelną.
- Piaskowanie nie jest wymagane - Elastometal może być nakładany bezpośrednio na oczyszczone zardzewiałe podłoża lub dobrze przylegające stare powłoki malarskie, co wydatnie wpływa na zmniejszenie kosztów i czasu przestoju.
- Przyczepność do zróżnicowanych podłoży - farba może być aplikowana bezpośrednio na skorodowaną i czystą stal, żeliwo, sezonowany ocynk, starą patynowaną, oksydowaną miedź, stare powłoki malarskie. W przypadku ocynku młodszego niż 1 rok, aluminium, stali nierdzewnej, nowej miedzi oraz ołowiu zalecamy użyć gruntu na aluminium i inne gładkie podłoża Multiprim.
- Długoletnia żywotność - udowodniona w testach (CORI) wytrzymałość porównywalna z systemami cynkowymi, epoksydowymi, poliuretanowymi nakładanymi na niezardzewiałą stal. Możliwość uzyskania 10-letniej rękojmi producenta na zabezpieczenie antykorozyjne *.
- Trwałość w warunkach zewnętrznych - wysoka odporność na UV; bardzo wysoka odporność na warunki atmosferyczne, słoną wodę i większość substancji chemicznych znajdujących się atmosferze.
- Odporność na temperaturę 80oC w suchym środowisku.
- Łączy właściwości podkładu oraz nawierzchni - łatwy w użyciu jednoskładnikowy produkt antykorozyjny, który z reguły nie wymaga dodatkowych gruntów lub nawierzchni dla długotrwałej ochrony.
- Przyjazna dla zdrowia i środowiska - farba na mosty i słupy wysokiego napięcia Elastometal jest wodorozcieńczalna, posiada niską zawartość substancji lotnych (8 g/l).
- Farba niepalna, powłoka nierozprzestrzeniająca ognia - Elastometal jest niepalny podczas i po aplikacji. Raport Klasyfikacyjny ITB - Broof(t1) - PN-EN 13501-5:2016 metoda 1.
- Suchy upadek nadmiernego rozprysku materiału - przy aplikacji napędem hydrodynamicznym, pracy na wysokich konstrukcjach, przy dobrych warunkach schnięcia nadmierny rozprysk farby Elastometal zmienia się w suchy pył, zanim dotknie ziemi. Pomaga to ograniczyć ryzyko pomalowania okolicznych obiektów oraz ułatwia sprzątanie po zakończeniu pracy.
- Wysoka tiksotropia - Nie zacieka, możliwe nakładanie w grubych warstwach, doskonałe pokrycie krawędzi.
- Odpowiednia dla przemysłu spożywczego - jako zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji, okładzin (bez bezpośredniego kontaktu z żywnością) - atest PZH.
* 10-letnia rękojmia na zabezpieczenie antykorozyjne wydawana jest przez producenta farby firmę RD-Coatings i firmę wykonującą prace malarskie. Celem uzyskania rękojmi prace muszą podlegać kontroli przez firmę RD-Coatings. Prace muszą zostać wykonane przez zatwierdzonego wykonawcę zgodnie z procedurami dotyczącymi 10-letniej rękojmi RD-Coatings.
Test solny 1440 h Odporność farby Elastometal na rozwój korozji
Aplikując 350 mikrometrów farby do mostów, słupów Elastometal na stal, także zardzewiałą, uzyskujemy jedną z najtrwalszych ochron przed korozją. Oczekiwana trwałość systemu to od 15 do 25 lat.
Trwałość porównywalna z systemami epoksydowymi, poliuretanowymi lub cynkowaniem. Jednak aplikacja jest dużo łatwiejsza i tańsza. W przypadku farby na mosty Elastometal nie jest wymagane wypiaskowanie podłoża. Wystarczy wyczyszczenie do stopnia St2 lub Sa2, najlepiej za pomocą myjki ciśnieniowej.
Test solny 1440 h - Elastometal
powłoka 350 μm
Po 1440 h testu solnego farba do mostów Elastometal pozostaje nienaruszona. Nawet w okolicach nacięcia rdza nie rozwija się pod powłoką farby Elastometal.
Cena
Farba do mostów Elastometal
od 25,00 zł netto/m²
przy zużyciu 0,50 kg/m²
Opakowania
Cena kolorów bez dopłaty:
Kolor
Zużycie
- aplikacja wałkiem/pędzlem 250 g/m² na warstwę
- aplikacja napędem hydrodynamicznym 400 g/m² na warstwę
Wykończenie
- satyna
Dokumentacja Elastometal
Karty
- Karta Informacji Technicznej - wersja PL / ENG - szczegółowe właściwości produktu i sposób aplikacji
- Karta Charakterystyki - wersja PL / ENG - informacje chemiczne, BHP i transportowe
Instrukcje aplikacji
- Instrukcja stosowania - praktyczny przewodnik aplikacji krok po kroku
Certyfikaty dot. właściwości antykorozyjnych
- Krajowa Ocena Techniczna (KOT) - dla systemu Elastometal + Monoguard w środowisku C5 High
- Wyniki badań IBDiM Zakład Korozji i Chemii - dla systemu Elastometal + Monoguard w środowisku C5 High
- Deklaracja właściwości użytkowych (DWU) - dla systemu Elastometal + Monoguard w środowisku C5 High
- Certyfikat ISO 12944-6 C5 High - dla systemu Elastometal + Monoguard w środowisku C5 High
- Wyniki badań laboratorium COT - dla systemu Elastometal + Monoguard w środowisku C5 High
- Raport z testu CoRI - dla systemu Elastometal - test solny 1000h, właściwości antykorozyjne, odporność chemiczna, na temperaturę itp.
Certyfikaty dot. bezpieczeństwa i środowiska
- Atest higieniczny PZH – potwierdzenie bezpieczeństwa sanitarnego produktu
- Deklaracja środowiskowa (EPD) - ocena cyklu życia i wpływu na środowisko
- LEED, Green Seal - potwierdzenie niskiej zawartości lotnych związków organicznych w produkcie
- Raport z Uniwersytetu w Gent – zdatny do użycia w przemyśle spożywczym; Belgia nr 6987 z 11.09.2002
- Red List, Living Building Challenge - deklaracja producenta dot. braku substancji z Czerwonej Listy
Certyfikaty NRO - wyrób nierozprzestrzeniający ognia
- Raport Klasyfikacyjny ITB - powłoka nierozprzestrzeniająca ognia Broof(t1) - zgodnie z normą PN-EN 13501-5:2016 metoda 1
- Raport z testu Commercial Testing Company – bardzo wolne rozprzestrzenianie płomienia i niska emisję dymu - Klasa A - wskaźnik rozprzestrzeniania płomienia 20 i wytwarzania dymu 35 w teście ASTM E84
Materiały dodatkowe
- Certyfikat badań enkapsulanta ołowiu – ASTM E1795 Typ III - formalne, niezależne potwierdzenie laboratoryjne, że badany system spełnia wymagania specyfikacji dla enkapsulacji farb ołowiowych (w zakresie wykonanych badań)
- Broszura informacyjna - podstawowe informacje i zalety produktu
- Lista referencyjna - przykładowe realizacje i zastosowania
Referencje Elastometal - Wybrane prace antykorozyjne 1000 m2+
Poniżej przedstawiamy skróconą, przykładową listę referencyjną konstrukcji zabezpieczonych farbą do mostów i słupów Elastometal.
Pełna lista referencyjna w wersji do pobrania jest dostępna tutaj.
| Polska | ||||
|---|---|---|---|---|
| Miejsce | Zabezpieczenie | Powierzchnia [m2] | Produkt | Data |
| Bukowice, Brzeg Dolny - Polska | Zabezpieczenie antykorozyjne i uszczelnienie dachu | 5 900 | Elastometal | 2023 - 2024 |
| Łódź - Polska | Zabezpieczenie antykorozyjne i uszczelnienie dachu | 2 810 | Elastometal | 2023 - 2024 |
| Polska | Zabezpieczenie antykorozyjne i uszczelnienie dachów | 3 000 | Elastometal | 2023 - 2024 |
| Kąty Wrocławskie - Polska | Zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej | 800 | Elastometal | 2024 |
| Gdańsk - Polska | Zabezpieczenie antykorozyjne i uszczelnienie dachu | 5 000 | Elastometal | 2023 |
| Nowy Sącz - Polska | Zabezpieczenie antykorozyjne i uszczelnienie dachu | 1 250 | Elastometal | 2023 |
| Środa Wielkopolska - Polska | Zabezpieczenie antykorozyjne silosów | 1 050 | Elastometal | 2023 |
| Gdańsk - Polska | Zabezpieczenie ścianek szczelnych | 750 | Elastometal | 2023 |
| Katowice - Polska | Zabezpieczenie antykorozyjne i uszczelnienie dachu | 10 500 | Elastometal | 2021 - 2022 |
| Czechowice-Dziedzice - Polska | Antykorozja rurociągów | 5 000 | Elastometal | 2021 - 2022 |
| Chełmek - Polska | Antykorozja rurociągów | 3 400 | Elastometal | 2021 - 2022 |
| Chorzów - Polska | Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie | 1 400 | Elastometal | 2022 |
| Suchy Las - Polska | Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie | 1 350 | Elastometal | 2022 |
| Czempiń - Polska | Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie | 3 500 | Elastometal | 2021 |
| Wrocław - Polska | Dachy metalowe - uszczelnienie | 2 600 | Elastometal | 2021 |
| Dobczyce - Polska | Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie | 6 300 | Elastometal | 2020 - 2021 |
| Jaworzno - Polska | Konstrukcje stalowe | 2 000 | Elastometal | 2020 |
| Wasilków - Polska | Dachy stalowe - zabezpieczenie antykorozyjne | 2 500 | Elastometal | 2020 |
| Mysłowice - Polska | Konstrukcje stalowe | 2 400 | Elastometal | 2019 |
| Legnica - Polska | Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie | 2 600 | Elastometal + włóknina wzmacniająca | 2018 |
| Bełchatów - Polska | Zbiorniki - płaszcze zewnętrzne | 830 | Elastometal + Metal Unicoat | 2018 |
| Bolechowo - Polska | Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie | 2 500 | Elastometal + włóknina wzmacniająca | 2017 |
| Lubawka - Polska | Konstrukcje stalowe | 2 200 | Elastometal | 2017-2019 |
| Słupsk - Polska | Elewacje - blachy powlekane | 2 700 | Elastometal + Metal Unicoat | 2017 |
| Warszawa - Polska | Kontenery | 2 000 | Elastometal + Metal Unicoat | 2016 |
| Ozimek - Polska | Larseny budowlane | 4 500 | Elastometal | 2016 |
| Warszawa - Polska | Kontenery | 2 000 | Elastometal + Metal Unicoat | 2016 |
| Krosno - Polska | Dachy stalowe - antykorozja | 4 200 | Elastometal + Metal Unicoat | 2016 |
| Mikołajów - Polska | Konstrukcje stalowe | 2 000 | Elastometal | 2015 |
| Piaseczno k. Warszawy - Polska | Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie | 3 400 | Elastometal | 2015 |
| Poznań - Polska | Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie | 3 800 | Elastometal | 2015 |
| Starachowice - Polska | Dachy stalowe - antykorozja | 1 000 | Elastometal | 2015 |
| Warszawa - Polska | Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie | 1 400 | Elastometal + włóknina wzmacniająca | 2014 |
| Rzeszów - Polska | Dachy stalowe - antykorozja + uszczelnienie | 2 500 | Elastometal + włóknina wzmacniająca | 2013 |
| Nowy Tomyśl - Polska | Dachy stalowe - antykorozja | 2 000 | Elastometal | 2011 |
| Świat | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Inwestor | Miejsce | Zabezpieczenie | Powierzchnia [m2] | Produkt | Data |
| Most Vilsund | Dania | Most samochodowy | 17 000 | Elastometal | 2012-2013 |
| Most Limfjords | Dania | Most samochodowy | 35 000 | Elastometal | 2009-2010 |
| Most Grotebelt | Dania | Stalowy most | 25 000 | Elastometal | 2003 - 2005 |
| Most Storstrøm | Dania | Most kolejowy i samochodowy | 120 000 | Elastometal | 1999 - 2011 |
| Most Maalgate | Południowa Afryka | Most | 16 000 | Elastometal | 2009 |
| Halatra - Houthalen | Helchteren - Belgia | Okładziny metalowe | 3 000 | Elastometal + Metal Unicoat | 2007 |
| O'Neill Building | Szósta Aleja - Nowy Jork – USA | Metalowa ściana | 25 000 | Elastometal | 2007 |
| Carlsberg | Dania | Stalowy most | 3 500 | Elastometal | 2006 |
| Key West Naval Base | Floryda - Usa | Metalowa ściana | 30 000 | Elastometal | 2006 |
| Mitsubishi Material LTD | Gifu Prefecture - Japonia | Stalowe maszty | 3 400 | Elastometal | 2005 |
| Stadion Yankee | Nowy Jork - USA | Dachy stalowe | 7 000 | Elastometal | 2005 |
| Park Slope Armory | Brooklyn - Nowy Jork - Usa | Metalowe ściany - dachy | 50 000 | Elastometal | 2005 |
| Canon LTD | Ibaraki - Japonia | Metalowe ściany - dachy | 5 400 | Elastometal | 2004 |
| Seiku Railway | Kotei - Japonia | Metalowe ściany - dachy | 23 000 | Elastometal | 2004 |
| Pabco CO LTD | Kanagawa - Japonia | Metalowe ściany - dachy | 21 000 | Elastometal | 2003 |
Farba do renowacji mostów, słupów Elastometal
Zawartość Lotnych Związków Organicznych (LZO/VOC) - 8 g/l
Poziomy emisji od A+ (bardzo niski) do C (wysoki).
Dodatkowe informacje na temat Lotnych Związków Organicznych.
Niskoemisyjne materiały dla budynków poddanych certyfikacji LEED
Produkt spełnia wymagania LEED 2009 i LEED v4 w zakresie zawartości lotnych związków organicznych.
Produkt nie został przebadany zgodnie z LEED v4 w zakresie emisji lotnych związków organicznych po 28 dniach.
Zgodność z Czerwoną Listą
Produkt nie zawiera substancji chemicznych określonych w Red List, Living Building Challenge v3.0.
Farba do mostów - MONOGUARD
Monoguard to nowoczesna farba antykorozyjna zapewniająca wieloletnią ochronę przed korozją, nawet w ciężkim środowisku przemysłowym i morskim C5. Jednocześnie aplikacja farby jest bardzo prosta, szybka i bezpieczna.
Unikalna formuła farby łączy kluczowe parametry wymagane do długotrwałego zabezpieczenia antykorozyjnego (15 - 25 lat). Monoguard cechują: bardzo dobra przyczepność, doskonałe właściwości antykorozyjne, wysoka odporność na wodę i erozję, trwałość (test solny - 1440 h) oraz giętkość, wysoka odporność na promieniowanie UV i odporność na zmienne temperatury.
Farba do mostów Monoguard jest oparta na nowej generacji, jednoskładnikowych żywicach akrylowych. Nie wymaga piaskowania podłoża, szybko schnie i łatwo się aplikuje. Tworzy zmywalne, estetyczne wykończenie w pół-połysku, w wielu kolorach RAL lub NCS. W jeden dzień pozwala zabezpieczyć powierzchnię nawet na 20 lat!
Monoguard jest farbą wodorozcieńczalną, o niskiej zawartości LZO. Jest bezpieczna podczas aplikacji - zarówno dla pracowników, jak i środowiska. Spełnia wymagania LEED 2009 i LEED v4. Jest także odpowiednia do stosowania w przemyśle spożywczym (atest PZH).
Najważniejsze właściwości Monoguard
Udowodniona skuteczność
Monoguard został przetestowany przez niezależne laboratorium COT, spełnia normę ISO 12944-6 dla środowiska C5 w okresie bardzo długim (vH > 25 lat). Test solny 1440 h.
Długoletnia ochrona
Pozwala uzyskać uzyskać długotrwałe (> 25 lat) zabezpieczenie. Dzięki bardzo wysokiej przyczepności i odporności na warunki zewnętrzne, nie łuszczy się i nie odspaja z czasem.
Doskonała przyczepność
Powłoka silnie wiąże się z wieloma podłożami (stal, żeliwo, ocynk, stal nierdzewna etc.). Osiąga aż do 17 MPa w teście pull-off, co znacznie przewyższa standardowe wymogi.
- Minimalne przygotowanie podłoża - Monoguard nie wymaga piaskowania, wystarczy jedynie podstawowe oczyszczenie podłoża do stopnia St2 / Sa2.
- Wysoka odporność na warunki zewnętrzne i uderzenia - Monoguard tworzy trwałą i elastyczną powłokę, która zachowuje właściwości nawet w trudnych warunkach atmosferycznych. Farba jest odporna na promieniowanie UV, zmienne temperatury, deszcz, śnieg, dzięki czemu nie łuszczy się i nie traci koloru przez długie lata.
- Wysoka rozlewność - farba bardzo dobrze się rozprowadza, tworząc równą, gładką powłokę bez smug i zacieków. W efekcie tworzy estetyczną, jednolitą powłokę.
- Odpowiednia dla przemysłu spożywczego - jako zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji, okładzin (bez bezpośredniego kontaktu z żywnością) - atest PZH.
- Nie zawiera izocyjanianów, Bisfenolu A (BPA) - które często występują w tradycyjnych farbach i mogą mieć negatywny wpływ na zdrowie. Spełnia coraz bardziej restrykcyjne wymagania dotyczące ochrony zdrowia i ekologii.
- Szybki czas schnięcia - powłoka wysycha w dotyku już po 1–2 godzinach, a kolejną warstwę można nakładać po około 1–4 godzinach. Tak krótki czas schnięcia pozwala na sprawne prowadzenie prac malarskich bez długich przerw technologicznych.
- Łatwa i bezpieczna aplikacja - dzięki wodorozcieńczalnej formule Monoguard zawiera niewiele Lotnych Związków Organicznych, przez co nie wydziela uciążliwych zapachów podczas aplikacji i jest przyjazny zarówno dla aplikujących, jak i środowiska.
- Podkład i nawierzchnia w jednym (2w1) - łatwy w użyciu jednoskładnikowy produkt antykorozyjny, który z reguły nie wymaga dodatkowych gruntów lub nawierzchni dla długotrwałej ochrony.
- Suchy upadek nadmiernego rozprysku materiału - przy aplikacji napędem hydrodynamicznym, pracy na wysokich konstrukcjach, przy dobrych warunkach schnięcia nadmierny rozprysk farby Monoguard zmienia się w suchy pył, zanim dotknie ziemi. Pomaga to ograniczyć ryzyko pomalowania okolicznych obiektów oraz ułatwia sprzątanie po zakończeniu pracy.
Test solny 1440 h Odporność farby Monoguard na rozwój korozji
Po 1440 h testu solnego farba antykorozyjna Monoguard pozostaje nienaruszona. Nawet w okolicach nacięcia rdza nie rozwija się pod powłoką farby.
Aplikując 215 mikrometrów farby antykorozyjnej Monoguard (grubość suchej powłoki), uzyskujemy jeden z najtrwalszych systemów antykorozyjnych. Oczekiwana trwałość systemu to od 15 do 25 lat w warunkach przemysłowych.
Test solny 1440 h - Monoguard
powłoka 215 µm
Cena
Farba na mosty Monoguard
od 19,50 zł netto/m²
przy zużyciu 0,20 l/m²
Opakowania
Cena kolorów bez dopłaty:
Kolor
Wydajność
- aplikacja natryskiem hydrodynamicznym - od 4,5 m²/l za warstwę
- aplikacja pędzlem - od 6 - 8 m²/l za warstwę
- aplikacja wałkiem - od 10 m²/l za warstwę
Wykończenie
-
półpołysk
(biały i jasne kolory ok. 80% przy 60°; ciemne kolory ok. 40% przy 60°)
Dla wykończenia w macie, satynie lub półpołysku, pokryj bezbarwnym lakierem Monoguard Clear.
Dokumentacja Monoguard
Karty
- Karta Informacji Technicznej - wersja PL / ENG - szczegółowe właściwości produktu i sposób aplikacji
- Karta Charakterystyki - wersja PL / ENG - informacje chemiczne, BHP i transportowe
Instrukcje aplikacji
- Instrukcja stosowania - praktyczny przewodnik aplikacji krok po kroku
Certyfikaty dot. właściwości antykorozyjnych
- Krajowa Ocena Techniczna (KOT) - dla systemu Elastometal + Monoguard w środowisku C5 High
- Wyniki badań IBDiM Zakład Korozji i Chemii - dla systemu Elastometal + Monoguard w środowisku C5 High
- Deklaracja właściwości użytkowych (DWU) - dla systemu Elastometal + Monoguard w środowisku C5 High
- Wyniki badań laboratorium M2LAB - dla systemu Monoguard w środowisku C5 Very High
- Certyfikat ISO 12944-6 C5 High - dla systemu Monoguard w środowisku C5 High
- Wyniki badań laboratorium COT - dla systemu Monoguard w środowisku C5 High
- Certyfikat ISO 12944-6 C5 High - dla systemu Monoguard + Hydrograff HP w środowisku C5 High
- Wyniki badań laboratorium COT - dla systemu Monoguard + Hydrograff HP w środowisku C5 High
- Certyfikat ISO 12944-6 C5 High - dla systemu Elastometal + Monoguard w środowisku C5 High
- Wyniki badań laboratorium COT - dla systemu Elastometal + Monoguard w środowisku C5 High
Certyfikaty dot. bezpieczeństwa i środowiska
- Atest higieniczny PZH - potwierdzenie bezpieczeństwa sanitarnego produktu
- Deklaracja środowiskowa (EPD) - ocena cyklu życia i wpływu na środowisko
- Certyfikat zgodności z LEED v4 w zakresie emisji LZO - badania potwierdzające niską emisję LZO po 28 dniach
- LEED, Green Seal - potwierdzenie niskiej zawartości lotnych związków organicznych w produkcie
- Red List, Living Building Challenge - deklaracja producenta dot. braku substancji z Czerwonej Listy
- Deklaracja braku zawartości miedzi i minimalnej zawartości cynku - miedź - 0%; cynk < 0,1% wagowo
Certyfikaty dot. właściwości odbijających światło
- Charakterystyka energetyczna - dot. Monoguard w kolorze białym - pomiar odbicia energii i obliczenie wskaźnika SRI
Materiały dodatkowe
- Broszura informacyjna - podstawowe informacje i zalety produktu
- Lista referencyjna - przykładowe realizacje i zastosowania
Referencje Monoguard - Wybrane prace antykorozyjne
Poniżej przedstawiamy skróconą, przykładową listę referencyjną konstrukcji zabezpieczonych farbą antykorozyjną Monoguard.
Pełna lista referencyjna w wersji do pobrania jest dostępna tutaj.
| Polska | ||||
|---|---|---|---|---|
| Miejsce | Zabezpieczenie | Powierzchnia [m2] | Produkt | Data |
| Bukowice, Brzeg Dolny - Polska | Dachy stalowe - Antykorozja + Powłoka ograniczająca nagrzewanie budynku | 5 900 | Monoguard | 2023-2024 |
| Kąty Wrocławskie - Polska | Konstrukcja stalowa | 800 | Monoguard | 2024 |
| Środa Wielkopolska - Polska | Silosy | 1 050 | Monoguard | 2023 |
| Poznań - Polska | 900 | Monoguard | 2023 | |
| Racibórz - Polska | 700 | Monoguard | 2023 | |
| Częstochowa - Polska | Silosy na terenie zakładu produkującego beton | 1 200 | Monoguard | 2022 |
| Dolsk - Polska | 1 150 | Monoguard | 2022 | |
| Czechowice-Dziedzice - Polska | Rurociągi | 1 050 | Monoguard | 2021 |
| Wrocław - Polska | Konstrukcje stalowe | 450 | Monoguard | 2021 |
| Balice - Polska | Przemysłowe elementy transportowe | 700 | Monoguard | 2021 |
| Poznań - Polska | Dachy stalowe | 800 | Monoguard | 2021 |
| Poznań - Polska | Zbiorniki stalowe | 4 300 | Monoguard | 2021 |
| Świętochłowice - Polska | 700 | Monoguard | 2019 | |
| Wielogłowy - Polska | Konstrukcje stalowe | 1 850 | Monoguard | 2018-2019 |
| Bolesławiec - Polska | 750 | Monoguard | 2018 | |
| Świat | ||||
|---|---|---|---|---|
| Miejsce | Zabezpieczenie | Powierzchnia [m2] | Produkt | Data |
| Most Oresund - Dania | Most kolejowy i samochodowy | 300 000 | RD-Elastometal / RD-Monoguard | 2020-2032 |
| Stacja Egedal - Dania | Stacja kolejowa | - | RD-Monoguard | 2018 |
| Stacja Kildedal - Dania | Stacja kolejowa | - | RD-Monoguard | 2018 |
| Stacja Måløv -Dania | Stacja kolejowa | - | RD-Monoguard | 2018 |
| Stacja Stenløse - Dania | Stacja kolejowa | - | RD-Monoguard | 2018 |
| Stacja Ølstykke - Dania | Stacja kolejowa | - | RD-Monoguard | 2018 |
| Stacja Veksø - Dania | Most samochodowy | - | RD-Monoguard | 2018 |
| Bryghusbroen KBH - Dania | Most samochodowy | - | RD-Monoguard | 2017 |
| Stacja Grøndal - Dania | Stacja kolejowa | - | RD-Monoguard | 2017 |
Farba do odnowy mostów Monoguard
Zawartość Lotnych Związków Organicznych (LZO/VOC):
- Kolory producenta - < 45 g/l
- Kolory z mieszalnika - < 55 g/l
Poziomy emisji od A+ (bardzo niski) do C (wysoki).
Dodatkowe informacje na temat Lotnych Związków Organicznych.
Niskoemisyjne materiały dla budynków poddanych certyfikacji LEED
Produkt spełnia wymagania LEED 2009 i LEED v4 w zakresie zawartości lotnych związków organicznych.
Zgodność z Czerwoną Listą
Produkt nie zawiera substancji chemicznych określonych w Red List, Living Building Challenge v3.0.
Farby do mostów Elastometal i Monogaurd Najczęściej zadawane pytania
Jak przygotować zardzewiałą stal do malowania?
Należy przygotować podłoże do stopnia St2 lub Sa2. Na powierzchni nie może być oleju, smaru, pyłu, słabo przylegającej rdzy lub zendry, luźnych powłok malarskich i obcych zanieczyszczeń. Podłoże można przygotować z użyciem narzędzi ręcznych (skrobanie, szczotkowanie, szlifowanie), a następnie odtłuścić i spłukać wodą. Jednak najefektywniejszą metodą jest zmycie podłoża za pomocą myjki ciśnieniowej z rotacyjną dyszą pod ciśnieniem min. 300 bar. Użycie tego sposobu umożliwia usunięcie luźnej rdzy oraz luźnych powłok malarskich. Pozostawia podłoże czyste, stabilne, gotowe do malowania.
Pokazujemy tę technikę na odnawianym metalowym dachu, elewacji z blachy oraz dźwigu, aby wykazać jej skuteczność. Przed aplikacją farby podłoże musi dobrze wyschnąć.
Czy można aplikować farbę Elastometal za pomocą pędzla/wałka?
Jak najbardziej tak, jednak ze względu na swoją wysoką gęstość, Elastometal przy aplikacji pędzlem/wałkiem pozostawia trochę nierówną powierzchnię (ślady zaciągnięć pędzla). Efekt ten jest niewidoczny z kilku metrów. Jeżeli wymagane jest uzyskanie gładkiej powłoki, rekomendujemy nakładać Elastometal za pomocą napędu hydrodynamicznego lub wymiennie użyć farby Monoguard.

Farba antykorozyjna Elastometal aplikowana za pomocą pędzla.
Jakim napędem hydrodynamicznym można nakładać farbę Elastometal?
Przy aplikacji farby Elastometal sprawdzają się:
- Graco St-max II 595 PC PRO nr 17C381 przy aplikacji 1 pistoletem,
- Graco ULTRA MAX II 795 STANDARD przy aplikacji 2 pistoletami.
Parametry techniczne Graco St-max 595 PC PRO nr 17C381:
- możliwość pracy tylko z 1 pistoletem,
- max. ciśnienie pacy: 227 bar,
- przepływ materiału w l/min: 2,6,
- maksymalny rozmiar dyszy: 0,027",
- silnik bezszczotkowy,
- masa: 33 kg.
Parametry techniczne Graco ULTRA MAX II 795 STANDARD:
- możliwość pracy z 2 pistoletami,
- max. ciśnienie pacy: 230 bar,
- przepływ materiału w l/min: 3,6,
- maksymalny rozmiar dyszy przy 1 pistolecie: 0,033"; na 2 pistolety: 0,021",
- silnik bezszczotkowy,
- masa: 45 kg.
Jakiej dyszy używać do aplikacji farby Elastometal?
Przy aplikacji farby Elastometal sprawdzają się:
- Graco St-max II 595 PC PRO nr 17C381 przy aplikacji 1 pistoletem,
- Graco ULTRA MAX II 795 STANDARD przy aplikacji 2 pistoletami.
Parametry techniczne Graco St-max 595 PC PRO nr 17C381:
- możliwość pracy tylko z 1 pistoletem,
- max. ciśnienie pacy: 227 bar,
- przepływ materiału w l/min: 2,6,
- maksymalny rozmiar dyszy: 0,027",
- silnik bezszczotkowy,
- masa: 33 kg.
Parametry techniczne Graco ULTRA MAX II 795 STANDARD:
- możliwość pracy z 2 pistoletami,
- max. ciśnienie pacy: 230 bar,
- przepływ materiału w l/min: 3,6,
- maksymalny rozmiar dyszy przy 1 pistolecie: 0,033"; na 2 pistolety: 0,021",
- silnik bezszczotkowy,
- masa: 45 kg.
Jakiej dyszy używać do aplikacji farby Elastometal?
Do aplikacji farby Elastometal zalecamy:
- dysza 17 dla wykonawców znających produkt,
- dysza 15 dla wykonawców zaczynających pracować na produkcie.
Dla osób nie znających produktu zalecamy mniejszą dyszę, aby przy pierwszych pracach nie mieć dużych strat materiału.
Jaki natrysk powietrzny można stosować do aplikacji farby Monoguard?
Pistolet z zewnętrznym zbiornikiem ciśnieniowym
- Pojemność zbiornika - min. 2l
- Średnica dyszy - 2,5 mm
- Ciśnienie robocze - 1,5 - 2 bar (dot. zbiornik 2l)
- Pobór powietrza - 150 - 230 l/min
- Zalecany kompresor - min. 100l
Dla optymalnej ochrony antykorozyjnej farba Monoguard nie powinna być rozcieńczana podczas aplikacji. W związku z powyższym nie każdy natrysk powietrzny jest stosowny do aplikacji tej farby. Dla optymalnych rezultatów sugerujemy zastosowanie aluminiowego zbiornika ciśnieniowego z pistoletem zgodnym z powyższą specyfikacją.

Czas schnięcia farby antykorozyjnej Monoguard
Farba antykorozyjna do stali Monoguard jest produktem wodorozcieńczalnym. Dlatego jej czas schnięcia jest mocno zależny od grubości aplikowanej powłoki oraz temperatury, wilgotności i cyrkulacji powietrza.
Przy aplikacji w ok. 20oC z reguły Monoguard jest suchy dla dotyku po ok. 1 godz. oraz do ponownego malowania po ok. 2 godz.
Poniżej podajemy przykładowe, przybliżone czasy schnięcia dla ponownego malowania w zależności od temperatury i wilgotności; aplikacja przy wydajności 5,5 m2/l (ok. 180 μm warstwy mokrej | 75 μm warstwy suchej):
| Czas schnięcia: | Temperatura: | Wilgotność powietrza: |
| 6 h | 8oC | 80% |
| 3 h | 15oC | 80% |
| 1 h | 25oC | 80% |
| 1/4 h | 35oC | 80% |
Uwaga: Nawet niewielki wiatr (10 km/h) znacznie przyspiesza czas schnięcia.
Czym jest suchy upadek nadmiernego rozprysku materiału i jak wykonać test suchego opadania?
Przy aplikacji napędem hydrodynamicznym, pracy na wysokich konstrukcjach, przy dobrych warunkach schnięcia nadmierny rozprysk farby Elastometal zmienia się w suchy pył, zanim dotknie ziemi. Pomaga to ograniczyć ryzyko pomalowania okolicznych obiektów oraz ułatwia sprzątanie po zakończeniu pracy.
Uwaga: Suchy rozprysk można wytrzeć lub zmyć z większości powierzchni. Efekt „suchego opadania” zależy od wysokości wykonywanej pracy i ustawień napędu hydrodynamicznego. Negatywny wpływ na efekt suchego opadania mają: niska temperatura oraz wysoka wilgotność.
Przy pracach w których występuje ryzyko ubrudzenia farbą obiektów znajdujących się poniżej malowanej konstrukcji, zalecamy wykonanie testu suchego opadania - należy rozpylać farbę od 3 do 5 m w kierunku pojemnika na farbę. Materiał powinien dać się z łatwością wytrzeć.
Uwaga: W niektórych sytuacjach wystawienie pyłu (odprysku) na działanie ciepła może spowodować jego utwardzenie na powierzchni. W przypadku gorących powierzchni zawsze należy usunąć pył przed utwardzeniem. Należy pamiętać, że temperatura powierzchni może być wyższa niż temperatura otaczającego powietrza.
Dlaczego na puszce napisane jest, że farby jest tylko 0,99 kg/l, 0,97 kg/l lub 0,93 kg/l?
Na łączną wagę/objętość farby składa się waga/objętość bazy i waga/objętość pigmentu.
- Waga/objętość bazy dla opakowania 1 kg/l to odpowiednio: baza A 0,99 kg/l, baza B 0,97 kg/l, baza C 0,93 kg/l.
- Waga/objętość pigmentu dla opakowania 1 kg/l:
- w przypadku kolorów jasnych (baza A i B) dodawane jest ok. 1 - 5% pigmentu,
- w przypadku kolorów ciemnych (baza C) dodawane jest ok. 5 - 10% pigmentu.
Łączna waga/objętość jest zależna od koloru, jednak jest bardzo zbliżona do 1 kg/l.
Dokładną wagę/objętość opakowania 1 kg/l w zależności od koloru prezentujemy w tabeli zamieszczonej obok/poniżej.
Waga/objętość opakowań 5 kg/l i 25 kg/l różni się analogicznie.
W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu.
Sprawdź także:
Jeżeli są Państwo zainteresowani farbą do zabezpieczania mostów, słupów wysokiego napięcia itp.
prosimy o kontakt info@noxan.pl

kup online
skontaktuj się z nami